δεδομένα

Πώς τα δεδομένα αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων

Πίσω στο 2017 ο Economist δημοσίευε ένα μείζον άρθρο υπό τον τίτλο: «ο πιο πολύτιμος πόρος παγκοσμίως δεν είναι πλέον το πετρέλαιο, αλλά τα δεδομένα». Το σχετικό δημοσίευμα, εκτός του ότι μοιράστηκε ευρέως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε όλο τον κόσμο, έδινε εναργέστατα και τον τόνο σχετικά με τη σημασία των δεδομένων στη σύγχρονη επιχειρηματική πραγματικότητα.

Φυσικά, η τουριστική «βιομηχανία» δε θα μπορούσε να είναι απούσα από τις σχετικές εξελίξεις και να μη στραφεί και αυτή στα δεδομένα, αξιοποιώντας τον μεγάλο όγκο των τελευταίων προκειμένου να προχωρά συνεχώς σε βελτιστοποιήσεις τόσο των παρεχόμενων υπηρεσιών/προϊόντων, όσο και του τρόπου λειτουργίας των επί μέρους επιχειρήσεων (ξενοδοχείων, εστιατορίων, κ.ά.).

Επιχειρώντας μία πιο σχολαστική ανάλυση της σημασίας των δεδομένων για τον τουριστικό τομέα -και ειδικότερα τον ξενοδοχειακό κλάδο- η ομάδα του CapsuleT απευθύνθηκε σε 2 startups που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς το Πρόγραμμα Επιτάχυνσης και αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει η επεξεργασία των δεδομένων που διαθέτει μία εταιρεία/οργανισμός· ο λόγος για τις GuestFlip και Hotellisense. Οι εκπρόσωποι των 2 startups μοιράστηκαν περισσότερα σχετικά με τις καινοτόμες υπηρεσίες τους αλλά και την υπεραξία που προσδίδουν στους ηγέτες της αγοράς.

⇒ Ποια είναι η σημασία των δεδομένων για τον τουρισμό και σε ποιους συγκεκριμένους τομείς βελτιστοποιούν τις συναφείς διαδικασίες;

GuestFlip: Ο μεγάλος όγκος δεδομένων μπορεί να δώσει στα ξενοδοχεία τη δυνατότητα να καταλάβουν καλύτερα τόσο τις ανάγκες των επισκεπτών τους όσο και το επίπεδο των υπηρεσιών τους σε σχέση με ανταγωνιστικά ξενοδοχεία. Έτσι, αντιλαμβάνονται καλύτερα πού πρέπει να επενδύσουν ώστε να καταστήσουν το προϊόν τους πιο ανταγωνιστικό. Επιπλέον, όταν διαθέτουμε τέτοια ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα σε μεγάλη κλίμακα, μπορούμε να εξάγουμε συμπεράσματα όχι μόνο για μεμονωμένες μονάδες αλλά και για ολόκληρους προορισμούς. Αυτά τα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν τους προορισμούς να αναγνωρίσουν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά τους (ώστε να τα προβάλουν), αλλά και τα μειονεκτήματά τους (για να τα διορθώσουν).

Hotellisense: Εκείνο που μπορεί να αλλάξει το χώρο του τουρισμού είναι η σωστή αξιοποίηση των δεδομένων και η μετατροπή τους σε χρήσιμα insights. Τα δεδομένα που συσσωρεύει ένα ξενοδοχείο καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του είναι ένας ανεκτίμητος θησαυρός. Οι μέθοδοι όμως που χρησιμοποιούνται από την πλειοψηφία των ξενοδοχείων για την δημιουργία αναφορών και οι πρακτικές παρουσίασης τους είναι χρονοβόρες, μη παραγωγικές και καθόλου δυναμικές. Έτσι, εργαλεία όπως τα δικά μας που βασίζονται στο Business Intelligence μπορούν να βοηθήσουν ξενοδοχεία όλων των τύπων και μεγεθών να ανακαλύψουν εύκολα και γρήγορα την πληροφορία που θα τους βοηθήσει να λάβουν αποφάσεις για να τονώσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και τελικώς, να αυξήσουν τον τζίρο τους.

 Πώς ο Covid-19 επηρέασε το πεδίο των data στον τουρισμό και σε ποιες τυχόν προσαρμογές προχωρήσατε οι ίδιοι για να ανταποκριθείτε; Τι είδους feedback λάβατε από επιχειρηματίες για παραμετροποίηση ή προσθήκη υπηρεσιών υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων;

GuestFlip: Ο Covid-19 άλλαξε τα δεδομένα στον τουριστικό τομέα. Τα ξενοδοχεία είναι αναγκασμένα να δίνουν μεγάλη προσοχή στην ποιότητα των υπηρεσιών τους και την υγιεινή. Συνεπώς, είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να είναι κοντά στους πελάτες τους και να διασφαλίσουν ότι οι τελευταίοι αισθάνονται ασφαλείς κατά τη διάρκεια της διαμονής τους. 

HotellisenseΚατά τη διάρκεια της πανδημίας επικεντρωθήκαμε στις ανάγκες των ξενοδόχων κατά την επανεκκίνηση του τουρισμού. Δημιουργήσαμε οπτικοποιήσεις για τις ακυρώσεις αλλά και για το ρυθμό pickup ώστε να βοηθήσουμε τα ξενοδοχεία να επικεντρωθούν σε νέες αγορές αλλά και να απαντήσουν καίρια ερωτήματα σχετικά με τα προσδοκώμενα έσοδα σε περίπτωση λειτουργίας των μονάδων τους. Σαν εταιρεία αδράξαμε την ευκαιρία να επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη της υπηρεσίας μας, επιλέγοντας τη σταδιακή ένταξη κόστους και τιμών του ανταγωνισμού προκειμένου να βοηθήσουμε τα ξενοδοχεία να πάρουν αποφάσεις βασισμένες στην ανάλυση των δεδομένων τους. Εκτιμούμε ότι αρκετά ξενοδοχεία θα δουν τη φετινή κακή χρονιά σαν αφορμή ώστε να υιοθετήσουν τέτοιες νέες μεθόδους και εργαλεία.

Λίγα λόγια για τις 2 ομάδες:

Η GuestFlip είναι μια πλατφόρμα διαχείρισης φήμης για ξενοδοχεία, μέσα από την οποία τα ξενοδοχεία μπορούν να παρακολουθούν τις κριτικές τους από δεκάδες OTAs και metasearch engines εξάγοντας χρήσιμα συμπεράσματα για την απόδοση των υπηρεσιών τους και την ικανοποίηση των πελατών τους.

GuestFlip

H Hotellisense έχει αναπτύξει την πιο ολοκληρωμένη πλατφόρμα data analytics που αναλύει συνδυαστικά και σε βάθος τα δεδομένα που έχει ένα ξενοδοχείο ή όμιλος στα συστήματα PMS και POS, ενώ παράλληλα βοηθά τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στις πωλήσεις, το μάρκετινγκ, το F&B και τη διοίκηση να καταλήξουν ορθολογικά στο πού πρέπει να εστιάσουν για να αυξήσουν τον τζίρο και τις κρατήσεις τους. Τέλος, η πλατφόρμα βοηθά στην εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, στο reporting, όπως και στη δημιουργία του budget της επόμενης χρονιάς.

Hotellisense

*Αναζητήστε περισσότερα για τη GuestFlip εδώ και για τη Hotellisense εδώ.

Comments are closed.